Kreativní metody náboru: Vyčnívejte z davu

Pracovní pohovor

Když se řekne „nábor zaměstnanců„, pravděpodobně si většina lidí představí klasický proces výběru a pohovory. Nicméně moderní doba přináší nové trendy a kreativní metody náboru jsou stále více v popředí. Firmy, zejména ty, které chtějí oslovit Generaci Z, se snaží vyniknout, a zaujmout nové talenty způsoby, které jsou neotřelé a nezapomenutelné.

Video inzeráty: Jednou z novějších a stále populárnějších metod je vytváření video inzerátů. Namísto klasického textového inzerátu firma vytvoří krátké video, které nejen představuje pracovní pozici, ale také atmosféru a kulturu firmy. Takovýto inzerát může být více autentický a přilákat lidi, kteří se cítí s firemní kulturou rezonovat.

Day in the Life: Další zajímavou metodou je „Day in the Life“ obsah, což znamená, že firma umožní potenciálním uchazečům nahlédnout do běžného pracovního dne některých zaměstnanců. To může být formou krátkých videí, příspěvků na sociálních médiích nebo blogových článků. Tímto způsobem si uchazeči mohou udělat reálnější představu o tom, jak by jejich pracovní den mohl vypadat.

Workshop a eventy: Některé firmy jdou ještě dál a pořádají workshopy nebo eventy, na které zvou potenciální uchazeče. To může být neformální setkání, kde se mohou zájemci nejen dozvědět více o firmě, ale také se zapojit do interaktivních aktivit. To může pomoci získat lepší povědomí o dovednostech uchazečů a zároveň firmu vystavit novým perspektivám.

Kreativní metody náboru jsou novou výzvou pro firmy, ale také skvělou příležitostí pro uchazeče. Díky nim mají potenciální zaměstnanci možnost získat hlubší pohled do firemní kultury a pracovního prostředí. Firmy, které se rozhodnou vyčnívat z davu, mohou nejen získat talenty, které skvěle zapadnou do týmu, ale také posílit svou pověst jako moderní a atraktivní pracovní místo.

Zdroj foto: Freepik